Home made Chai Latte

Mjammie, super lekker met dit koude weer; Chai Latte
Het is eventjes wat werk maar oooohhh zo fijn.




Ik maak mijn Chai Latte door alle ingrediƫnten in een vijzel te stampen en daarna nog 5 minuten te koken in een pan met water. Ondertussen verwarm ik de melk en klop ik deze op (beetje honing erin is helemaal fijn!). Hopla, melk & gefilterde Chai in een glas schenken, kaneel of vanille d'r boven op en klaar.

Ik gebruik voor mijn Chai-mix:
Kruidnagel, Kaneelstokjes, Peperkorrels, Kardemom peulen, Verse Gember, Nootmuskaat, Darjeeling thee, Rauwe Melk (maar amandel of soja melk is ook prima)

Mijn recept wisselt wel eens, gedroogde limoen schillen, gedroogde spaanse peper of zonder Darjeeling thee. Kijk hier voor nog een Chai recept.

En zo overleef ik deze winter wel ;-)
Fijne dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten